داشتم مقالهای در مورد شرایط استخدام یک کارشناس درونمایه میخوندم که رسیدم به این که کارشناس تولید محتوا باید تفاوت بین On-Page SEO و Off-Page SEO را کامل بداند. فلذا درون گوگل تیتر همین مقالهای که اکنون در حال مطالعهاش هستید رو تایپ کردم، توی نتایج دریافتی اغلب محتوای انگلیسی با این عنوان رو دیدم، بنابراین محتوایی با همین نام یعنی «تفاوت On-Page SEO و Off-Page SEO» فرآوری کردم.
استراتژی بهینهسازی موتور جستجو یا همان SEO به دو تقسیم دسته میشوند:
On-Page SEO
Off-Page SEO
هر دو On-Page و Off-Page برای کامیابی یک کمپین سئویی کارساز هستند. اگر این دو را دو سطل اصلی برای ارزیابی موتورهای جستجو در هنگام ارزیابی سایت در مقایسه با سایتی سایر در وب در نظر بگیریم، On-Page SEO که با نام On-Site SEO هم شناخته میشود، همانی است که سایت شما و یا صفحهای از سایت شما چگونه است؟ اما Off-Page SEO این است که سایت و یا صفحه سایت شما چقدر معتبر و محبوب است، به عبارت ساده یعنی اینکه رنک سایت شما نشانی از فاکتورهای On-Page SEO سایت شما است این در حالی است که Off-Page SEO اثر میدهد رتبه سایت شما در نتایج جستجو چیست.
سئو بر روی صفحه یا On-Page SEO، عملی است برا بهینه سازی قسمتهای مختلف سایت که بر رتبهبندی موتورهای جستجو کارایی دارد. این دسته از سئو دست خود شما است و شما میتوانید کنترل کاملی بر آن داشته باشید و قسمتهای از سایت را تغییر دهید.
کیفیت و شمار لینکهای هر سایت نشان از تلاشی است که برای سئو بیگانه آن شده است.
فاکتورهای اصلی On-Page SEO دربرگیرنده Title Tagها یا همان برچسب عنوانها، عنوان H1، ساختار URL، متن افزار عکس ها (Alt Text for Images)، سرعت بارگذاری صفحات، محتوای صفحات و پیوندهای درونی (Internal Inking) است.
به طور کلی میتوان گفت On-Page SEO، تضمینی است بر این که سایت شما هم توسط مشتریان و مخاطبان خفته شما خوانده میشود و هم بدست رباتهای موتورهای جستجو.
با یک On-Page SEO خوب، موتورهای جستجو به راحتی میتوانند صفحات سایت شما را نمایه کنند، بفهمند سایت شما در چه موردی است و به راحتی ساختار و محتوای سایت را بازبینی کرده و بر پایه آن به سایت رتبه بدهند.
لینک بیشتر، رنک بالاتر
لینک بیشتر، رنک بالاتر
تمرکز اصلی Off-Page SEO بر افزایش اعتبار دامنه از راه اخذ بکلینک از سایر سایتها است. به عبارت دیگر اگر یک وان داشته باشید و یک اردک پلاستیکی تو آن (اردک سایت شما است)، در حالی که وان را پر آب (لینک) میکنید، اردک پلاستیکی نیز به سطح بالاتر میآید.
پس کیفیت و تعداد لینکهایی که هر سایت دارد، آیت از تلاشی است که برای Off-Page SEO آن سایت شده است.
برای این که لینک بیلدینگ نکویی انجام دهید باید به تولید محتوای خوب و جذاب در مرحله ابتدا دقت کنید
تفاوت سئو on-page و off-page |
. با محتوای جذاب میتوانید مخاطبانی را جذب کنید که مدام به محتوای شما لینک دهند.
در مرحله بعد، محتوای خویش را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید لغایت خیلی آسان لینکسازی کرده باشید.
در حالی که کماکان عنوان میشود شمار لینک مهم است ولی تولیدکنندگان درونمایه و کارآزمودگان سئو معتقدند که کیفیت لینک در حال حاضر از شمار لینک مهمتر است.
پس کیفیت و شمار لینکهایی که هر سایت دارد، نشان از تلاشی است که برای Off-Page SEO آن سایت شده است.
در سئو درونی و بیگانه سایت، باید جانب تعادل رعایت شود
اما کدام مهمتر است؟ On-Page سئو یا Off-Page سئو؟
صحبت از اینکه بین سئوی درونی و سئوی بیگانه کدام مهمتر است مانند این است که بگوییم در ساخت یک ساختمان، فونداسیون مهم است یا سقف ساختمان!
سئوی داخلی و سئوی خارجی باید هر دو در کنار هم باشند الی رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو شفا یابد. با این حال سئوکارها پیشنهاد میکنند همانطور که در برپایی یک ساختمان آغاز باید فونداسیون آن پیریزی شود و بعد سقف آن، فلذا همیشه سئوی درونی سایت باید در اولویت قرار گیرد و همانطور که برای فونداسیون یک ساختمان، دائم باید مراقبتهای اتمام شود و حتی تعمیراتی چهره گیرد، باید همش در On-Page سئو سایت هم تغییراتی در راستای شفا سپریدن شود.
درباره این سایت