در بهینه سازی درونی سایت، با مواردی سروکار داریم که باید آنها را با پروا به موتورهای جستجو در داخل سایت لحاظ کرد. از سوی دیگر بهینهسازی بیرونی وبسایت مواردی را شامل میشود که بیشتر به سایر وبسایتها پیوستگی دارد و با بهینهکردن این موارد میتوان رتبه سایت مورد عقیده را ارتقا داد. با این حساب، بهتر است در پروسه بهینهسازی وبسایت به رعایت موارد داخلی و بیرونی در سئو توجه داشته باشیم.
سئو یا بهینهسازی درونی (On Page SEO)
به همگی کارهایی که در داخل سایت یا بلاگ برای ارتقا رتبه سپریدن میشود، بهینهسازی درونی میگوییم. با این حساب بهینهسازی درونی نخستین چیزی است که هر مدیر وبسایتی باید به آن چیرگی داشته باشد. در حین پروسه بهینهسازی داخلی، باید سایت دائما بررسی شده و برای ارتقا رتبه در موتورهای جستجو، قسمتهای گوناگون سایت بهینهتر شود.
on page seo یا سئو درونی وب سایت
در بهینه سازی داخلی سایت باید به نقش مهم کلیدواژهها پروا داشت، کلیدواژهها همان عبارتهایی هستند که کاربر شدنی است آنها را در موتورهای جستجو تایپ کرده در نتیجه به وبسایت شما هدایت شود.
عنوان و خلاصه مطالب، اسم دامین و تصاویری که در وبسایت یا بلاگ حضور دارند نیز باید حتما بهینهسازی شوند. این بهینهسازی باید بر پایه اصول موتورهای جستجو اتمام شود. درونمایه و مطالبی که در سایت قرار میدهید نیز باید جذاب بوده و با موضوع اصلی وبسایت مرتبط باشند.
به طور خلاصه باید در بهینهسازی داخلی وبسایت، موارد زیر را در عقیده داشته باشید:
هدینگ یا چکیده مطالب
عنوان صفحه
توضیحات متا (Meta description) و تگها
تصاویر
ساختار آدرسهای URL و اطلاعات دامین
هدایتپذیری آسان کاربر در وبسایت و سرعت بارگذاری صفحهها
محتوای جدید و باکیفیت
لینکهای داخلی و خارجی بهینهشده
اجازه دهید توضیحات بیشتری درباره بهینهسازی درونی وبسایت مطرح کنیم:
بهینه سازی عنوان صفحه
مهمترین چیزی که در فرآیند بهینهسازی درونی وبسایت باید در نظر گرفته شود تگ عنوان مطلب است. عنوان مطلب شما باید کوتاهی باشد این عنوان باید به نحوی نوشته شده باشد که بیننده بتواند مفهوم کلی متن را از عنوان آن متوجه شود. تگ عنوان توسط موتورهای جستجو ایندکس میشود؛ برآیند اینکه این تگ، نسبت به سایر موارد در بهینهسازی وبسایت، برای موتورهای جستجو اهمیت اکثریت دارد. از سوی دیگر بهتر است عنوان شما جذاب و مخاطبپسند باشد لغایت از این روش کاربر به کلیک بر روی لینک مطلب و مطالعه آن تشویق شود.
تگ مِتا
در تگ متا توضیحات کوتاهی را در خصوص وبسایت پیمان می دهید. لازم به بیان است که باید عنوان، کلیدواژه و توضیحاتی که در تگ متا پیمان میگیرد، با دیگر وبسایتها تفاوت داشته باشد.
نوشتن محتوا
تولید درونمایه نقش بسیار زیادی در جذب ترافیک اغلب به سایت دارد؛ رهنمود میکنیم هر از گاهی نوشتهها و اطلاعات جدیدی را در برگزیدن کاربران پیمان دهید، برای این نوشتهها باید کلیدواژه متناسب تعریف شود لغایت شاهد ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو باشیم. از طرف دیگر، مطالب شما از لحاظ کیفیت نیز باید از سطح فوقانی برخوردار باشند و باید حرفهای جدید و تازهای برای کاربران داشته باشید.
بهینه سازی کلیدواژهها
همانگونه که اشاره کردیم برای پستها و نوشتههای خود حتما کلیدواژههای مربوطی را لحاظ کنید. رهنمود میکنیم بر خلاف باور عموم، در به کارگیری کلیدواژهها زیادهروی نکنید.
بهینه سازی لینکها
لینکهای مطالب و قسمتهای گوناگون وبسایت باید بهینهسازی شده باشند. به کارگیری لینکهای داخلی و خارجیِ کارآمد به ارتقا رتبه وبسایت در موتورهای جستجو کمک زیادی میکند. ناگفته نماند لینکها باید از منابع اصلی و معتبر گرفته شده باشند.
بهینه سازی تصویر
درست است که در بهینهسازی وبسایت، اغلب با متن سروکار داریم؛ ولی بد نیست بدانید تصاویری که برای متنها قرار میدهید نیز باید بهینهسازی شده باشند. در بهینهسازی تصاویر باید حجم آنها را رسیدگی کنید، حتما به احسان میدانید که عکس ها کبیر و با حجم زیاد، موعد اکثریت برای بارگذاری میبرند و در نتیجه، تصاویر وبسایت شما باید حتما حجم کم و کیفیت قابل قبولی داشته باشند.
نامگذاری این عکس ها نیز باید بر اساس اصول بهینهسازی وسایت سپریدن شده باشد. موتورهای جستجو فقط توانا به نگریستن متن در وبسایتها هستند و عکس ها وبسایت شما را نمیبینند. در نتیجه میتوان با به کارگیری تگهای مخصوص، تصاویر را برای موتورهای جستجو قابل درک کرد.
سئو با بهینه سازی بیرونی (Off Page SEO)
بر خلاف بهینهسازی داخلی وبسایت، رعایت سئو بیرونی باید از طریق سایر وبسایتها انجام شود. بهعبارت سایر در سئو و بهینهسازی بیرونی باید از لینکهای بیرون از وبسایت کمک گرفت.
off page seo یا سئو بیرونی
این پروسه همیشه در جریان است و باید به صورت منظم لینکهای جدیدی را با اولویتبندی اضافه کنید. گرفتن لینکهای باکیفیت برای وبسایت، مایه ارتقا رتبه آن در موتورهای جستجو میشود. ساخت و ایجاد لینکهای بیرونی به افزایش شدامد وبسایت منجر خواهد شد.
فرآیند سئو بیرونی وبسایت را بیشتر مواردی مثل حضور در شبکههای اجتماعی و ساخت لینکهای بیرونی تشکیل میدهد.
ذکر این نکته نیز لازم است که در بهینهسازی بیرونی وبسایت شمار لینکهایی که برپایی کردهاید مهم نیست و کیفیت این لینکها است که مایه ارتقا رتبه در موتورهای جستجو میشود. از طرف دیگر، افزودن لینکهای بیرونی به وبسایت میتواند مایه ارتقا کیفیت وبسایت نیز بشود. لینکهایی که از دیگر وبسایتها به سایت شما دیتا میشود باید اعتبار خوبی داشته باشند. بهعبارت دیگر، باید لینکهایی بیرونی را به وبسایت خود اضافه کنید که در مکانهای بالای موتورهای جستجو پیمان دارند.
بازاریابی شبکههای اجتماعی
این روزها کمتر کسی را میشناسیم که در شبکههای اجتماعی حضور نداشته باشد.
تفاوت سئو on-page و off-page |
به خدمت اخذ شیوههای کارساز در بازاریابی شبکههای اجتماعی مایه میشود لغایت پروفایل بازرگانی شما جذابیت اکثریت داشته باشد و برآیند اینکه مخاطبین بیشتری را جذب کنید. بهینهسازی فعالیتها در شبکههای اجتماعی یکتا از راههای کارساز در ارتقا بازرگانی آنلاین است.
بوکمارک کردن شبکههای اجتماعی
بوکمارکهای شبکههای اجتماعی میتوانند بین شمار بسیار زیادی کاربر دست به دست شوند و برآیند اینکه ترافیک چشمگیری را راهی وبسایت شما خواهند کرد. موتورهای جستجو نیز وبسایتهای برتر در گویه بوکمارک شبکههای اجتماعی را ایندکس میکنند، این فرمایش هم به ارتقاء رتبه وبسایت شما کمک زیادی خواهد کرد.
از این طریق صفحههای وبسایت خود را نیز میتوانید بوکمارک کنید و بَکلینک این صفحهها را به محتوای وبسایت پیوستگی دهید. این شیوه، ت خوبی برای ساخت و اعتبار بخشی به یک برند است، از طرف دیگر محتوایی که تولید کردهاید نیز بعد از به اشتراک گذاری وسط کاربران به دست افراد بسیار زیادی خواهد رسید.
در فرجام باز هم باید تاکید کنیم که برای موفقیت وبسایت و ارتقا رتبه آن در موتورهای جستجو باید حتما سایت داخل و بیرون بهینهسازی شود. رعایت اصول سئو درونی و سئو بیرونی نقش حیاتی در کامیابی تجارت آنلاین شما خواهد داشت.
درباره این سایت