ابزارهای سئو گوگل
ابزارهای سئو گوگل
چه یک بازاریاب آنلاین باشید، چه یک سئوکار یا تولیدکننده محتوا، کسب و کار شما رابطه عمیقی با گوگل دارد. فارغ از هر گونه رابطه ای که با گوگل داشته باشید، این موتور جستجو حائز ابزارهای سئو رایگانیست که داده های احسان به شما ارائه می دهند. بهرهگیری صحیح از این دیتا ها می تواند به شما در سئو و دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی کند.
گوگل همواره در حال شناسایی ابزارهای جدید و بازنشسته کردن ابزارهای باستانی خود است. فلذا نیاز دیدیم که ابزارهای سئو گوگل را که در حال آماده فعال هستند را شناسایی کنیم.
شاید با بعضی از این ادوات آشنا بوده و احتمالا هم از آنها کاربرد کرده باشید. ولی در سئو همیشه ابزارهایی وجود دارند که آزمون کردن آن خالی از لطف نیست.
1. Chrome Lighthouse
ابزار Lighthouse یک ابزار سبک رسیدگی وب سایت است. این دست موزه در حال آماده به رسیدگی 10 سنجه سئو می پردازد. افزار سئو Lighthouse را می توان به چهره یک افزونه در گوگل کروم نصب کرد. Lighthouse از عقیده ابعادی خیلی بزرگ نیست، اما به رسیدگی ده معیاری می پردازد که برای گوگل مهم هستند.
این ده سنجه عبارتند از:
متا تگ Viewport
عنوان صفحه
متا دیسکریپشن
کد چگونگی HTTP
متن توصیفی بر روی لینک ها
وضعیت پروا و ایندکس صفحه
ارزیابی Hreflang
ارزیابی rel=canonical
ارزیابی فونت تارنما و متناسب بودن آن با دستگاه های موبایل
بررسی دسترسی پلاگین های مرورگر به صفحات سایت
نادیده گرفتن Chrome Lighthouse به عنوان یک آلت بررسی وب سایت احتمالاً خیلی موضوع مهمی نباشد. ولی این دست موزه بیانگر عقیده گوگل در ارتباط با ده سنجه از وب سایت شماست. اگر از دید گوگل این ده سنجه مهم است، از دید شما نیز بایست دارای اهمیت باشد.
بیشتر بخوانید: افزونه های سئو در مرورگر گوگل کروم
2. TestMySite
این آلت بررسی سایت به مقایسه دو سنجه می پردازد:
زمان تخمینی بارگذاری سایت در یک شبکه موبایلی 3G
میزان از دست دادن کاربران به واسطه کند بودن سایت
این دست موزه برای چک کردن سرعت سایت و بررسی سلامت آن، بسیار خوب است. در واقع شروع نکوداشتن برای ارزیابی این پارامترها می باشد. در ضمن این آلت به شما این امکان را می دهد که گزارش کامل سایت را به ایمیلتان بفرستید. البته این باره نیازمند عضویت شما در یک خبرنامه است.
شما می توانید اطلاعات مشابهی را از افزار Page Speed Insights اخذ نمایید. با این وجود، افزار TestMySite راه میانبر نکوداشتن برای گرفتن اطلاعات اولیه از چگونگی سرعت سایت است. اگر احتیاج به جزییات بیشتری برای شیوه رفع مشکلات کارایی گذار بر روی سرعت سایت دارید، اینجاست که باید سری به افزار Page Speed Insights گوگل بزنید.
3. Page Speed Insights
این افزار آنلاین به سایت ها نمره ای داده و نکاتی را در جهت شفا سرعت سایت توصیه می نماید. این دست موزه به شما اعلام می کند که کدام اسکریپت یا استایل باعث کند شدن سایتتان شده است، کدام تصاویر کبیر هستند و وانگهی پیشنهادات دیگری نیز برای افزایش سرعت سایت به شما می دهد.
Page Speed Insights فقط راهکارهایی برای حل مشکلات نهان در تقسیم فنی سایت ارائه نمی دهد. این افزار در ضمن منبعی برای یادگیری گونه این دشواری ها به احصاییه می رود. در زیر هر سخت لینکی هستی دارد که شما را به دسته گسترش گوگل هدایت کرده و در آنجا می توانید اطلاعات بیشتری متعلق به دشوار مشاهده نمایید.
4. Safe Browsing Test
این دست موزه به رسیدگی وجود بدافزار در سایت می پردازد. یگانه از چیزهای جالب در این ابزار اینست که موعد واپسین آزمایش گوگل را به شما نمایش می دهد. ما در باره عوامل نشانه گذار بر روی شمار تست ها اطلاعاتی نداریم. ولی چیزی که واضح است اینست که برخی از سایت ها نسبت به بقیه اغلب آزمایش می شوند.
احتمالا موعد واپسین تست منوط به معیارهاییست که با اهمیت سایت در ارتباطند. چیزی که ما گمان می زنیم اینست که شمار دفعات تست با سرعت بروزرسانی و پروا سایت در وابستگی است.
این افزار اطلاعات ارزشمندی در باره هستی بدافزار به ما ارائه دیتا و به طور تقریبی اثر می دهد که تارنما ما چقدر مورد دوراندیشیدن ربات های گوگل قرار می گیرد.
5. Google Trends
گوگل ترندز (Google Trends) اطلاعاتی در باره محبوبیت واژه ها کلیدی ارائه داده و در ضمن حائز گزینه هایی درباره سررسید و مکان کاربران نیز است.
بخش موعد این دست موزه به شما این امکان را می دهد الی بفهمید که فصل ها چگونه بر روی شمار جستجوهای یک واژه کلیدی پرتو گذارند. برای دانستن ابزارهای سئو به سایت آوش تک مراجعه کنید وانگهی می توانید با به کارگیری این ابزار متوجه کاهش محبوبیت یک واژه کلیدی شوید. اگر شیب نمودار Google Trends منفی باشد، نشانه می دهد که محبوبیت یک واژه کلیدی در حال نزول است و کاربران در حال از دست دادن علاقه خود را به آن هستند.
گوگل ترندز در جستجوهای عبارت رقابتی بسیار مهم است. این ابزار می تواند پرتو دهد که جستجوی اسم برند رقیب شما در طول زمان چه تغییری کرده است.
واضح است که سیر کاهنده اسم برند رقیب شما خبر احسان برایتان است. سیر صعودی خبر بدی برای شماست و شیب تغییر ناپذیر اثر می دهد که رقیب شما به احسان عمل کرده و احتیاج است که شما به بررسی نقاط ضعف و قوت آن بپردازید.
در مقاله آموزش گوگل ترندز به رسیدگی ریزبین تر این دست موزه پراخته ایم. از این جهت مطالعه آن را حتما به شما رهنمود می کنیم.
بیشتر بخوانید: تعلیم گوگل ترندز در سئو سایت
6. Google Search Console
اگر فقط از یگانه از ابزارهای این فهرست کاربرد کرده باشید، آن افزار احتمالا Google Search Console (گوگل سرچ کنسول با اسم قدیمی گوگل وبمستر تو) است. با استفاده از این ابزار می توانید متوجه شوید که اوضاع سایت از چه قرار است.آایا همه چیز به خوبی پیش می رود یا که سخت بزرگواری به وجود آمده است؟
از جمله امکانات این آلت می تاب به بررسی جریمه شدن سایت، تشخیص مشکلات سنجیدگی سایت، گزارش لینک های نامعتبر، نگریستن تعداد صفحات نمایه شده، دانلود بک لینک ها، تست فایل robots.txt یا داده های ساختار مکشوف اشاره کرد. کل این امکانات مجانی هستند.
7. Google Analytics
همه ما نیاز به اطلاعاتی در باره کلمات کلیدی سایت هستیم و آنالیز این باره از بحران بر انگیز ترین بخش های سئو است. ولی امتیازات دیگری نیز در جمع آوری دیتا ها هستی دارد که می تاب از این موارد به آنالیز محتوا، تجربه کاربری و کامیابی کمپین ها اشاره کرد.برای دانستن ابزارهای گوگل به در واقعیت اگر شما از یک ابزار آنالیتیکس در دیجیتال مارکتینگ بهره نبرید، چشم وهمچشمی شما بر سر هر چه که باشد، از کاروان عقب خواهید ماند.
گوگل آنالیتیکس گرد از ابزارهای محبوب و در حال تحول گوگل است که رقیبان بزرگواری همانند Clicky، Open Web Analytics، WebTrends و Omniture را در کنار خود می بیند.
بیشتر بخوانید: گزارش ها مهم سئو در گوگل آنالیتیکس
8. Google Consumer Surveys
همه ما می دانیم که ساخت یک تارنما عالی از جهات زیادی وابسته به رضایت کاربران و پذیرش به نیازهایشان است. در حالی که ایجاد نظرسنجی ها می تواند خرج بر باشد، Google Consumer Surveys این قابلیت را به صورت رایگان در گزین کردن شما قرار می دهد.
البته نظرسنجی های آن افزار دارای چهار سوال پیشفرض می باشد که با پرداخت اندکی پول می طاقت این چهار سوال را حذف کرد. با به کارگیری نظرسنجی ها می توانید دیتا های ارزشمندی از نظر کاربران و تجربه آن ها از سایت کسب کنید. این راهبرد در مواقعی که در حال آزمایش طراحی جدید سایت هستید، زیاد ارزشمند خواهد بود.
9. Google My Business
سئو محلی به یکی از دسته های جدا نشدنی سئو تبدیل شده است و می تواند ترافیک زیادی برای سایت شما به به اتفاق بیاورد. برای کنترل و مدیریت نمایش کسب و کار خویش در نقشه گوگل می توانید از این دست موزه کاربرد کنید.
اطلاعاتی که در اینجا وارد می کنید، در گوگل مپس و دسته نتایج محلی جستجوی گوگل به نمایش در می آیند. اگر قصد مطالعه بیشتر در این زمینه را دارید، پیشنهاد می کنیم که مطلب لوکال سئو چیست را مطالعه فرمایید.
10. Google Alerts
با به کارگیری این افزار می توانید موضوعات و عبارت مورد نظر خویش را تعیین کرده و به محض اینکه محتوای جدید در این مورد در ایندکس گوگل قرار گرفت، متعلق به آگاه شوید. یکی از بهرهگیری های رایج این ابزار، آگاه شدن از اشاره به نام برندتان در وب می باشد. همچنین می توانید از جدیدترین خبرهای حول یک سوژه آگاه گردید.
ابزارهای تعویض نیز برای Google Alert هستی دارند که در زمره آنها می نا به Moz’s Fresh Web Explorer و Mention اشاره کرد.
11. Google Tag Manager
یکی از آزار دهنده ترین مشکلات دیجیتال مارکتینگ چشمداشت برای درج یک کد در قسمت توسعه سایت است. دست موزه Google Tag Manager این پیشه را برای شما ساده کرده و به شما فرمان میدهد که بسیاری از تگ ها رایج را بدون کمک دریافت از برنامه نویس های سایت پیاده سازی کنید.
این ابزار بسیار انعطاف پذیر بده و دارای قابلیت های فراوانیست. شما می توانید از این دست موزه در سئو سایت کاربرد کرده و نتایج خوبی را مشاهده نمایید.
درباره این سایت